ח"כ טור פז: "אסור שהמשטרה תהפוך לפוליטית"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ טור פז: "אסור שהמשטרה תהפוך לפוליטית"

    חה"כ משה קינלי טור פז במהדורת הבוקר: "כל מיעוט במדינה צריך להתקומם כנגד האפשרות שהחלטות המשטרה תהיינה יותר פוליטיות. בצבא ובמוסד מתנהלים מול אויבים ואין פה דילמה פנים ישראלית, אבל המשטרה צריכה להיות חפה מפוליטיקה"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ משה קינלי טור פז (יש עתיד), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), והתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה לפיד. "בסוף ראש הממשלה הוא גם ראש מחנה והוא אומר שיש דברים שהם בניגוד להשקפת עולמנו ודרכנו. למשל יש לנו עמדה שבמקומות ציבוריים הפרדה בין נשים וגברים בצרכניות היא בעייתית".

    לדבריו "לפיד מביע את חששו של ציבור גדול מפני הממשלה המתרקמת שיש גם בה דברים טובים אבל הרבה מאוד דברים שנראים לנו הרסניים".

    טור פז התייחס להרחבת סמכויות השר לביטחון פנים: "תפקידו של השר להתוות מדיניות ולקבל החלטות אסטרטגיות, אבל יש דברים ששר לא עושה ואם כן הוא פושע בתפקידו. למשל מינויים בדרגים נמוכים. כששר מתערב בהפעלת הכוח… שר הביטחון יכול להתערב האם תוקפים במקום כזה או אחר, אבל איך יפעלו בדיוק הוא לא קובע".

    "יש הפרדה בין המקצועי לפוליטי", הוסיף. "אנחנו חוששים שמחר בבוקר תהיה למשל הפגנה של חרדים ויגיד השר, לא משנה אם השר הזה או הבא, איתם תקשו כי אני לא אוהב אותם ועם מפגיני בלפור תקלו, לצורך העניין. וזו משטרה פוליטית". 

    הוא הוסיף כי "כל מיעוט במדינה צריך להתקומם כנגד האפשרות שהחלטות המשטרה תהיינה יותר פוליטיות. בצבא ובמוסד מתנהלים מול אויבים ואין פה דילמה פנים ישראלית, אבל המשטרה צריכה להיות חפה מפוליטיקה".

    על החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר: "חוק דרעי הוא חוק רע, פרסונלי". טור פז השיב על השאלה ומה לגבי אותם חוקים פרסונליים שממשלת בנט לפיד חוקקה: "זו אחת הסיבות שהיו מחלוקות בתוכנו, אנשים קמו ואמרו שזה לא מתאים. חוק דרעי סותר את ההיגיון הבריא. הייתי אומר את זה גם אם דרעי היה הולך איתנו".



    0 תגובות